Stany Zjednoczone są społeczeństwem wielokulturowym, wielorasowym i wielonarodowościowym. Mimo wielkiej różnorodności wśród obywateli, istnieje jednak główny nurt amerykańskiej kultury świata biznesu.
Większość amerykańskich negocjatorów jest bardzo wyczulona na punkcie czasu. Z reguły nie prowadzą oni długich rozmów wstępnych, tylko przechodzą od razu do konkretów. Postaw więc na merytorykę i szybko sformułuj podstawowe warunki kontraktu, a zainteresujesz swojego rozmówcę.
Nie należy przeciągać rozmowy. Gdy biznesowy partner spogląda nerwowo na zegarek, to jest to sygnał, że najwyższy czas przejść do meritum. Amerykanie cenią również punktualność, spóźnienie na umówione spotkanie dłużej niż 10 minut może być odebrane jako przejaw braku dyscypliny lub nieuprzejmość.
Amerykanie słyną ze swojej nie ceremonialności i szybkiego przechodzenia na „ty”, nawet z ludźmi których dopiero co poznali. Znani są również ze swojego dążenia do zrównania ludzi pod względem warunków życiowych i dochodów a indywidualne osiągnięcia są dla nich ważniejsze, niż klasa społeczna.
Głównym językiem interesów jest oczywiście angielski – amerykanie wychodzą z założenia że jest to język międzynarodowy, dlatego bardzo słabo znają inne języki obce. W kontaktach interpersonalnych cenią szczerą wymianę informacji oraz bezpośredniość.