Choć czekoladowe słodycze pozostają popularne w Stanach Zjednoczonych i 85 proc. dorosłych je kupuje, moda na zdrowy styl życia i rosnące ceny nadwyrężają jej sprzedaż w ostatnim czasie.
Około 53 proc. amerykańskich konsumentów je czekoladę przynajmniej raz w tygodniu. Około 32 proc. kupuje więcej czekolady w okolicach świąt dla siebie, a 33 proc. jako prezent. 72 proc. traktuje czekoladę jako małą przekąskę, a 29 proc. podjada ją aby poprawić sobie humor. 71 proc. woli czekoladowe wariacje od klasycznej czekolady.
W 2014 roku to jednak Europa była najbardziej innowacyjnym rynkiem czekolady, wprowadzając na rynek najwięcej nowych produktów. Następne były: Azja, Ameryka Północna, Ameryka Łacińska i Afryka.
Choć to amerykański rynek jest największym rynkiem czekolady, to rynek azjatycki będzie rósł najszybciej w roku 2015 i w latach następnych - twierdzi analityk Mintel Marcia Mogelonsky.
PAP